İZMİR - Ressam Ferhat İgit, iğneler ile tebeşir üzerinde oluşturduğu figürleri, yağlı boya tablolarla buluşturarak toplumsal sorunları anlattığını söyledi. Ferhat İgit, hiçbir akademik eğitim almadan kendine özgü geliştirdiği tekniğin dünyada ilk olduğunu anlattı.Ressam İğit, Yüksek Öğretim Kurumu`na (YÖK) başvurduğunu ve hedefinde çalışmalarının yeni bir sanat dalı olarak adlandırılması olduğunu belirtti. Geçmişten günümüze kadar genellikle yazı yazma aracı olarak kullanılan tebeşirler Ressam Ferhat İgit tarafından 2011 Türkiye ve dünya gündeminin nabzına göre şekil alıyor. İğnelerle tebeşir üzerinde oluşturduğu figürleri yağlı boya tablolar ile tamamlayan İgit, çalışmalarının dünyada ilk olduğunu belirtti. Yaklaşık 15 yıldır alandaki çalışmalarını sürdürdüğünü belirten İgit, eserlerinde özellikle türban tartışmalarından ekonomiye, etnik köken sorunlarından sanayi ve askeri gücün hakim olduğu ülkelerinsıkıntılarını resmetmeye çalıştığını ve bu sorunlardan ders alınarak birlik ve bütünlük mesajının alınması gerektiğini söyledi. Daha önce dünyanın hiçbir yerinde böyle bir teknikle bu tarz bir çalışmaya rastlamadığını belirten Ferhat İgit, şöyle konuştu: "Araştırdık daha önce tebeşir sanat dalı olarak kullanılmamış. Tebeşir birçok bilim adamını, aydınları ve insanları, insanı insan yapan değerlerden biridir. Tebeşir yazmanın dışında birçok derdi, hüznü ve sevinci de anlatabiliyor. Ben de yağlı boyatablolarla tebeşirlerden oluşan figürleri birleştirerek yeni bir boyut kazandırmak isterdim. Bunun dünyada ilk olması da benim için ayrı bir onur kaynağı." SABIRLA HEDEFİN BİRLEŞTİĞİ SÜREÇ İçerisindeki maddeler nedeniyle yumuşak ve çabuk kırılabilir olan tebeşirlerin hassas yapısından figürler oluşturmanın zor olduğunu aktaran İgit, kendine özgü çalışmasını tanımlayarak sözlerine şöyle devam etti: "Tebeşiri iğne ile oyarak değişik figürler ortaya çıkarıyorum. Çoğu zaman figürlerin alındaki çizgilerine, parmaklarındaki doku izlerine kadar vermeye çalışıyorum. Ancak çok hassas olduğu için iyi görebilmek adına mercek ve detaylı iğnelerle çalışıyorum. Bu tamamen bir sabır işi. Sabır ve istekgösterdikçe hedefe ulaşmak kolaylaşıyor.Bu alandaki çalışmaların her biri iki aylık. Figürler Türkiye`nin yüzyıllık süreci içinde belli oluyor. Bu da okuduğum kitaplar ve edindiğim gözlemler sayesinde gerçekleşiyor. Aslında bu figürler bana da ait değil daha çok Anadolu`ya ait." TABLO KADIN HEYKEL ERKEK Hayal gücünü parmaklarındaki yetenek ile konuşturan İgit, tablo ve tebeşirden oluşan heykelcikler için kadın ve erkek benzetmesinde bulundu. Tabloyu kadın olarak düşündüğünü anlatan İgit, sözlerini şöye sürdürdü: "Fırça ve hassas malzelemeler ile dokunuyoruz. Kadınlar da hassas yaratıklardır. Ama heykele daha katı malzemelerle dokunuyoruz. Çünkü taşı yontmak zor. Erkeklerde biraz taş gibidir yontulması da zaman alır."Gelişen sanayi ve göz ardı edilemeyecek bir askeri güç ile savaşların yaşandığı günümüz dünyasının kara parçalarını siyah ve denizleri kırmızılar ile yansıttığı tablosunda Mısır ve Tunus`ta yaşanan karışıklıkları örnek gösteren İgit, "Bir tarafta tanklar diğer tarafta sanayi. Sanayiye bağlı savaşlar ülkeler arasındaki en büyük zorluklardan biridir. Dünyayı içinden çıkılmaz hale getiriyor. Mısır ve Tunus`ta yaşanan iç savaş ve karışıklıklar umarım bir an önce diner" dedi. İgit, Türkiye`nin çeşitli illerinde sergilemeye hazırladığı çalışmalarını yorumlayarak vermek istediği mesajları şöyle anlattı: "Dünya üzerinde bir siyah şerit mevcut. Ve biz deriz ya dünyanın çivisi çıkmış diye. Dünyanın bir tarafına çivi diğer tarafına da balyoz koyduk. Olayların başlangıcı için ya çiviyi çakmak gerekiyor ya da çiviyi çıkarmak gerekiyor. Türkiye`de çiviyi çekerken de çakarken de korkuyorsunuz."